Nowy rok to czas posumowań, spojrzenia, ile się nauczyłem/am, co jeszcze muszę przyswoić, co było dla mnie dobre i chętnie zatrzymam, czego chce się pozbyć. 

Postanowienia noworoczne mogą być dla nas trampoliną do zmian lub wyrzutem sumienia, który pojawi się pod koniec kolejnego roku. Co zatem zrobić by tym razem się udało?

Bardzo przydatna może okazać się zmiana myślenia – zamiast podejmowania postanowień, spróbuj wyznaczyć cele. 

Jak to zrobić? Z pomocą przychodzi metoda SMART, która określa, iż Cele powinny być:

  • S – specyficzne, a więc dopasowane do Ciebie i Twoich możliwości
  • M – mierzalne, określone liczbowo lub zadaniowo
  • A – ambitne, ważne, by prawdziwie zależało Ci na ich realizacji
  • R – realne, takie, które masz szanse spełnić i są w zasięgu Twoich możliwości
  • T – terminowe, z założeniem konkretnej datę na wykonania

Warto korzystać z możliwości małych kroków i jeśli Twój cel jest duży, podziel go na mniejsze etapy łatwiejsze w realizacji.

Jeśli Twoje cele dotyczą zmiany nawyków żywieniowych wybierz jeden z poniższych punktów i skup się na nim przez tydzień i dopiero po jego wprowadzeniu dodawaj kolejny.

  1. JEDZ POSIŁKI REGULARNIE
  2. PAMIĘTAJ O WODZIE
  3. PAMIĘTAJ O ŚNIADANIU
  4. WARZYWA I OWOCE TO MOC WITAMIN
  5. WYBIERAJ PRODUKTY ZBOŻOWE PEŁNOZIARNISTE
  6. ZADBAJ O ODPOWIEDNIĄ ILOŚĆ BIAŁKA
  7. WYBIERAJ ZDROWE TŁUSZCZE
  8. UNIKAJ SZKODLIWYCH SKŁADNIKÓW DIETY
  9. ZADBAJ O ZDROWY SEN, OGRANICZ STRES
  10. DBAJ O REGULARNĄ AKTYWNOŚĆ FIZYCZNĄ

Częstotliwość powtarzania pewnych zachwiań sprawi, że nowe przyzwyczajenie zamieni się w zdrowy nawyk, który ma szansę zostać z Tobą na wiele tygodni lub lat.

Życzymy wszystkim konsekwencji w realizacji celu i świadomego podejmowania decyzji, które mają wpływ na nasze zdrowie.