dav

W grudniu 2018 r. Gdyńskie Centrum Zdrowia we współpracy z Centralnym Ośrodkiem Medycyny Sportowej przeprowadziło dwie edycje bezpłatnych badań i konsultacji. Celem akcji zorganizowanej w dniach 7 i 14 grudnia było zachęcenie mieszkańców Gdyni do zdrowego, aktywnego stylu życia, ocena ich kondycji fizycznej i stanu zdrowia oraz pomoc w wyborze odpowiedniego rodzaju wysiłku fizycznego.

Uczestnicy, którzy zgłosili się na badania mogli skorzystać z szerokiej oferty obejmującej bezpłatne konsultacje trenerskie, lekarskie, dietetyczne, analizę składu ciała, badania takie jak EKG, poziom glukozy, stan nawodnienia, itp.

Optymistyczne jest to, że na badania i konsultacje zgłosiły się osoby w różnym wieku, zarówno młodzież, osoby w średnim wieku jak i seniorzy. Najmłodszy uczestnik miał 16 lat, najstarszy 75. Najbardziej liczną grupą wiekową, były osoby w przedziale wiekowym 40 – 49 lat, które stanowiły ponad 30% wszystkich uczestników.

 Jesteśmy pod wrażeniem ponad 100% frekwencji, wydarzenie spotkało się z dużym zainteresowaniem mieszkańców Gdyni co przekonuje nas do organizowania tego typu akcji w przyszłości  mówi Anna Melki Dyrektor Gdyńskiego Centrum Zdrowia W rozpoczynającym się roku planujemy realizację wielu działań z zakresu zdrowia oraz profilaktyki chorób, między innymi cukrzycy, otyłości, chorób krążenia. Będziemy organizować szkolenia i konsultacje na temat odżywiania, działań profilaktycznych i zachowań prozdrowotnych zarówno dla seniorów, osób aktywnych zawodowo jak i młodzieży.

„Styl życia decyduje o stanie zdrowia”- tego zdania byli wszyscy uczestnicy. Większość przyznała również, że zarówno systematyczna aktywność fizyczna jak i właściwe odżywianie są decydującym czynnikiem utrzymania dobrego stanu zdrowia oraz ograniczenia ryzyka wielu chorób. Na pytanie co wpływa na brak regularnej aktywności fizycznej na pierwszym miejscu uczestnicy wymieniali lenistwo, w dalszej kolejności przeciwskazania zdrowotne oraz brak czasu. Jak poradzić sobie z tymi przeciwnościami radzi Agnieszka Niewiadomska Kierownik Centralnego Ośrodka Medycyny Sportowej filia w Gdyni.

Na początek wystarczy w swój codzienny plan dnia, wprowadzić tylko 30 minut wysiłku o umiarkowanej intensywności. Przykładem takiej aktywności może być żwawy spacer lub spokojna jazda na rowerze. Z czasem powinno się zwiększać aktywność i dążyć do wykonywania ćwiczeń przez godzinę, pięć razy w tygodniu. Ważne jest to abyśmy dobrali rodzaj aktywności fizycznej do naszych upodobań wtedy zdecydowanie łatwiej będzie nam ją regularnie wykonywać – mówi Maria Agnieszka Niewiadomska Kierownik Centralnego Ośrodka Medycyny Sportowej filia w Gdyni.